بازی UFL بر پایه موتور Unreal Engine و توسط استودیوی Strikerz Inc. ساخته شده، استودیویی که در سال 2016 تأسیس شد و حال بیش از 200 کارمند دارد که در پنج دفتر منطقهای در سراسر اروپا مستقر هستند.
بازی UFL رایگان است و روی تمام پلتفرمهای اصلی در دسترس خواهد بود. Eugene Nashilov، مدیرعامل استودیوی سازنده در مورد بازی جدید اینطور توضیح میدهد:
«ما، طرفداران فوتبال و گیمرهای پرشور هستیم – ما سالهاست که بازیهای فوتبال ویدئویی را بازی میکنیم و دقیقاً میدانیم که مردم دوست دارند چه چیزهایی را در یک شبیه ساز فوتبال ببینند. ما میخواهیم گیمینگ ویدئویی فوتبال را مجدداً از صفر اختراع کنیم و به بازیکنهای سراسر دنیا یک تجربه انقلابی و تازه، پرهیجان و عادلانه (Fair to Play) ارائه دهیم. ما نمیتوانیم برای به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر با شما صبر کنیم [و بسیار مشتاق هستیم]».
در بازی UFL، کاربر باشگاه فوتبال خودش را تأسیس میکند و میتواند بین بیش از 5 هزار بازیکن رسمی لایسنس شده انتخاب کند. استودیوی Strikerz Inc. برای لایسنس کردن بازیکنها با FIFPRO و برای دادههای باجزئیات و بروز از شرایط هر بازیکن با InStat قرارداد بسته است.
Andrew Orsatti، مدیر مارکتینگ و توسعه روابط تجاری FIFPRO، در این باره میگوید:
«پس از سالها توسعه، ما مشتاق دیدن ورود UFL به صحنه هستیم؛ آن هم در زمانی که پیشرفتهای تکنولوژیکی و فناوریها فرصتهای جدیدی برای ساختن واقعیترین نمایش دیجیتالی از فوتبال تاکنون فراهم هستند».
نظر شما در مورد بازی فوتبالی جدید UFL چیست؟ آیا این بازی و استودیوی سازنده آن در برابر فیفای EA و eFootball شرکت کونامی میتواند حرفی برای گفتن داشته باشد؟ ناگفته نماند که این بازی قرار است «به زودی» رسماً عرضه شود و فعلاً اطلاعات بیشتری از آن در دست نداریم.